EDITEL Hungary
ÁLLATI JÓ EDI – PANZI-PET KFT.
Családi vállalkozás digitális üzemmódban
A Panzi-Pet állateledel gyártó és forgalmazó cég 25 éves múltra tekint vissza. Mára Magyarország legnagyobb állateledel nagykereskedése, saját száraz eledel gyártó üzemmel. Forgalmazóból gyártóvá váltak, ami fontos lépés volt a cég életében, hiszen ezzel a lépéssel tudtak eljutni olyan, nagy kereskedelmi partnerekhez mint a TESCO, vagy az Auchan. Az elektronikus adatcsere pedig végig támogatta őket a növekedés során. Arról, hogy miért és hogyan léptek a digitalizáció útjára, Szoboszlai Gergelyt, a cég kereskedelmi vezetőjét kérdeztük meg.
Mikor került képbe az EDI (elektronikus adatcsere) használata?
A megnövekedett igények kielégítése, illetve a kereskedelmi láncok kérésére szerettük volna bevezetni az EDI technológiát. Maga a technológia számomra nem volt ismeretlen. Már csak az volt a kérdés, hogy a saját vállalatirányítási rendszerünk alkalmas-e a kapcsolódásra.
Hogyan merült fel az EDITEL Hungary, mint lehetséges szolgáltató?
A vállalatirányítási rendszerünket (INNOWAIR) üzemeltető IML Interaktív Kft. említette először a cégnevet, korábbi pozitív tapasztalatai alapján, emellett több kereskedelmi lánc is ajánlotta az EDITEL Hungary-t.
Meséljen kicsit a bevezetésről.
Nagyon gyorsan, egy hónapos teszt időszakot követően átálltunk éles üzemre a TESCO-val. Azóta is az EDI csatornán keresztül történik a megrendelések, számlák és szállítólevelek továbbítása. A háttérben az EDITEL munkatársai és a vállalatirányítási rendszerünket üzemeltető cég minden feladatot elvégzett, a mi részünkről extra emberi erőforrást nem igényelt az EDI bevezetése. A rendszer azóta is hibátlanul működik.
Miért volt ez nagy előre lépés a cég életében?
A cég jelenleg is 100 %-ban családi vállalkozás, viszont az elmúlt két-három évben jelentős forgalmi növekedés történt a bevételek szempontjából. Ez többek között az állateledel piac nagymértékű fellendülésének is köszönhető, melyre a COVID is hatással volt. Ez a jelentősen megnövekedett piaci kereslet nagy kihívások elé állította családi céget.
Az EDI technológiával mint technikai újítással alapvetően időt spórolunk, valamint kiküszöböljük a hibalehetőségeket. Az, hogy nem manuális kell felvinni a rendszerbe a rendelést, hanem az automatikusan integrálódik, és a kollégák rögtön tudják a raktárban komissiózni, hatalmas előrelépés.
Milyen kihívással szembesültek a bevezetés során?
Szerencsére semmilyennel. Az INNOWAIR tanácsadói ismerték az EDITEL rendszereit, így nem okozott problémát a bevezetés.
Mi volt a munkatársak reakciója a fejlesztéssel kapcsolatban?
Családi cég vagyunk, a növekedés súlya a kollégákra nehezedik, akik napi szinten érzik az áru mennyiségének növekedését. A rendelések felvétele most már automatizálva, pillanatok alatt megtörténik, úgyhogy nagyon örültek a változásnak.
Mik a cég tervei a jövőre nézve?
A TESCO-val tavaly nyár óta dolgozunk együtt, jelenleg zajlik a Kifli.hu-val a bevezetés, tesztelés és éles üzembe állás folyamata. A következő partner az Auchan lesz, itt is zajlanak ez előkészületek. Várhatóan ugyanolyan gyorsan történik majd az integráció, mint a többi partnerünknél.
További terveink között szerepel, hogy a többi kereskedelmi partnerünkkel is elektronikus adatcserét használjunk. A mi szempontunkból az EDI-nek azoknál a partnereknél van nagy jelentősége, ahol az üzletre történik a szállítás, hiszen ilyenkor minden egyes üzlet olyan, mintha egy külön partner lenne, mivel külön szállítólevél és számla is készül.